Vormel E maailmameistrivõistluste tiitlit püüdma läheb Jaguar seni kõige uuenduslikuma elektrilise võistlusautoga

TCS RACING

• Uus Jaguar I-TYPE 6 on seni kõige arenenum Jaguari elektriline võistlusauto, mis projekteeriti 2023. aasta ABB FIA vormel E maailmameistrivõistluste jaoks.

• Jaguar I-TYPE 6 on eelkäijast kiirem, kergem ning võimsam, seades 322 km/h tippkiirusega uue tippmargi.

• Jaguar I-TYPE 6 regeneratiivne pidurdusvõimekus on nii hea, et võistlusautol puuduvad tavamõistes tagapidurid.

• Jaguar TCS Racing saavutas möödunud hooajal oma seni parima tulemuse ning järgmisel hooajal jätkavad stabiilsuse ja püsivalt heade tulemuste nimel sõitjad Mitch Evans ja Sam Bird.

• Jaguar I-TYPE 6 tehnoloogia toetab Jaguari eesmärki toota 2025. aastast üksnes täiselektrilisi moodsaid luksussõidukeid.

TCS RACING

Jaguar TCS Racing meeskond tõi avalikkuse ette kolmanda põlvkonna Jaguar I-TYPE 6 võistlusauto, mis projekteeriti ABB FIA vormel E maailmameistrivõistluste 2023. aasta hooaja tarbeks. Vormel E sarjas hakkavad uuel hooajal võistlema uue, kolmanda põlvkonna võistlusautod. Uus vormel on läbi aegade kõige arenenum ja efektiivsem Jaguari võistlussõiduk.

Uue põlvkonna vormel E autodel on esmakordselt mootorid nii esi- kui ka tagateljel. Esiteljel paikneb 250 kW ning tagasillal 350 kW regeneratiivse pidurdamise võimekusega mootor. Täienenud mootorid pakuvad eelmise põlvkonna autodega võrreldes enam kui kaks korda suuremat energia taastamisvõimekust, luues olukorra, kus vormelid ei vaja enam tavamõistes tagapidureid.

Kolmanda põlvkonna elektrivormelid jõuavad esmakordselt ringrajale jaanuaris, juhatades sisse varasemast kiirema ja veelgi põnevama ülemaailmse võistlushooaja. Uuele hooajale läheb Jaguari elektrivormel vastu võimekamana kui iial varem: auto on eelkäijast 74 kg kergem, 100 kW võimsam ning saavutab tippkiiruseks ligi 322 km/h.

TCS RACING

Jaguar TCS Racingu 2023. aasta vormelid tunneb ringrajal ära ka uuenenud välimuse järgi. Uue põlvkonna Jaguari elektrivormelid on ehitud hallikasmusta, satiinvalge ja väljapeetud kuldsete toonidega ning teistest võistlejatest aitab eristuda uuenduslik asümmeetriline värvimuster. Juba kolmandat aastat järjest istuvad Jaguari elektrivormelite rooli samad piloodid – Mitch Evans ja Sam Bird – tagades edu saavutamiseks vajaliku stabiilsuse ja püsivuse.

„Üheksas hooaeg tõotab tulla senistest kõige tasavägisem ja haaravam. Meil on uus elektriline Jaguar I-TYPE 6 võistlusauto, võistluskalendrisse on lisandunud uued linnad. Meie e-vormeli uus disain on teinud autodest kunstiteosed, see aga on omakorda kooskõlas Jaguari moodsa luksuse visiooniga. Jaguar TCS Racingul on oluline roll ka väljaspool ringrada ja meil on vedanud, et saame täita olulist osa Jaguari teekonnal täiselektriliste luksusautode tootjaks juba 2025. aastast,“ ütles Jaguar TCS Racingu tiimipealik James Barclay.

Võimalus proovida tehnoloogiad võistlusrajal

Vormel E on Jaguar TCS Racingu ja Jaguar Land Roveri jaoks jätkuvalt hea võimalus katsetada uusi tipptehnoloogiaid. Ühelt poolt pingutatakse iga päev meistritiitli võitmise nimel, kuid samas on iga võistluspäev ka oluline samm toomaks uued elektritehnoloogiad, jätkusuutlikud lahendused ja uus tarkvara võistlusrajalt seeriatootmisesse.

Jaguar I-TYPE 6 vormelis kasutatavad tehnoloogiad ja innovaatilised lahendused mängivad olulist rolli, et Jaguarist saaks 2025. aastast vaid täiselektriliste luksusautode tootja. Võisteldes nullheidetega sarjas maailma kõige jätkusuutlikuma võistlusautoga näitab Jaguar Land Rover ka oma pühendumust „Reimagine“ strateegiale, mille järgi saab tootjast 2039. aastaks nii oma sõidukite kui ka kogu väärtusahela raames süsinikuheitevaba ettevõte.

2023. aasta vormelihooaja eel pälvis Jaguar TCS Racing rahvusvaheliselt autospordiliidult FIA maksimaalse kolmetärnilise keskkonnatunnistuse, mis kinnitab, et ettevõte järgib kõiki keskkonnahoiu parimaid praktikaid ning pingutab selle nimel, et saada veelgi paremaks.

TCS RACING

Ka saabuval hooajal on Jaguari tehasemeeskonna ametlik pooljuhtide partner Wolfspeed, mis on jätk juba 2017. aastal alguse saanud koostööle. Jaguar Land Rover sõlmis Wolfspeediga ka strateegilise partnerluse lepingu, et kasutada tootja pooljuhte järgmise põlvkonna elektrisõidukite inverterites. Mõlema partnerluse toel jõuavad tipptehnoloogiad võistlusrajalt igapäevakasutusse.

Võitlus tiitli nimel

Jaguar TCS Racing osaleb 2023. aastal vormel E 17 etapil, mis toimuvad 12 linnas. Sari alustab 14. jaanuaril Mehhiko pealinnas. Möödunud hooaeg oli tiimi jaoks rekordilise punktisaagiga ning meeskonna üks pilootidest, Mitch Evans, saavutas üldarvestuses teise koha. Algaval hooajal on Briti tootja eesmärk võita meistritiitel.

TCS RACING
TCS RACING

Tuleval hooajal tarnitakse esmakordselt Jaguari ajamitehnoloogiat ka partnertiimile Envison Racing, seega saab radadel näha nelja Jaguari tehnoloogial põhinevat võistlusautot – kaht Jaguar TCS Racing värvides ning kaht Envision Racingu värvides.

Jaguar TSC Racingu piloot Mitch Evans, sõitja numbri 9 all: „Möödunud hooaja teine koht oli mu seni parim tulemus. Töötame sihikindlalt, et uuel hooajal olla veel ühe koha võrra parem. Uus Jaguar I-TYPE 6 avab meie jaoks uued võimalused, sellel on rohkem võimsust ja suurem kiirus ning teeme meeskonnaga omalt poolt kõik, et sellest maksimaalselt kasu lõigata. Vormel E on väga tiheda konkurentsiga sari, kuid ma ei jõua ära oodata, et uus hooaeg jaanuaris pihta hakkaks ning saaksime nii pilootide kui ka konstruktorite arvestuses tiitlijahile asuda.“