Ott Leplandi unistuste garaažist ei leia Lamborghinit ega Rolls-Royce’i, vaid hoopis...

Koroonakriis on sundinud viimase aasta jooksul inimesi oma elukorraldust suuremal või vähemal määral muutma. Kuigi tänaseks on mitmed valdkonnad kolinud edukalt kodukontorisse, siis artistide jaoks tähendavad piirangud inimeste kogunemisele siiski seda, et tavapärane töö ehk esinemised peavad paremaid aegu ootama.

Nii öelda paremaid aegu on eelmisest kevadest saati oodanud ka Ott Lepland, kelle jaoks on viimane aasta toonud kaasa suurima muutuse just elutempos.

„Mul on selles suhtes ikkagi vedanud, et viimase aasta jooksul on tegevusi jagunud. Kõige suurem muutus ongi ehk minu jaoks olnud rahulikuma elurütmiga harjumine,” rääkis muusik. „Eks ma olen ise ka harjunud kogu aeg hästi palju ringi tormama. Nüüd vahepeal tuli endalt täitsa küsida, et mida ma siis täna teen?”

KUIDAS OTT LEPLAND OMA VABA AEGA SISUSTAB, KUI KONTSERTE ANDA EI SAA?


Tuleb välja, et sportimise, muusika ja kõrvalprojektidega. Viimase aasta jooksul on Ott välja andnud kaks uut lugu, kuid ise toob ta oma tegevustest rääkides esimesena esile hoopis füüsilise aktiivsuse. Kui muidu võib Otti spordisaalis kohata 4-5 päeval nädalas, siis piirangud on mõistagi ka tavapäraseid sportimisvõimalusi keerulisemaks muutnud.

„Füüsiliselt aktiivse inimesena on enda liigutamine minu jaoks selline igapäeva A ja O olnud. Eks olen nüüdki katsunud liikuda nii palju kui võimalik – jalutanud, jooksnud ja rattaga sõitnud ning kodus trenni teinud, spordivarustus on mul olemas,” rääkis ta.

Päris esinemisteta eelmine aasta Oti jaoks tegelikult ei möödunud – kevadel, aga ka juulis ja augustis, oli ju periood, kus kontserdid toimusid ja inimesed neid ka külastasid. See tähendas mõistagi ka seda, et rinda tuli pista ühe muusiku töö veidi varjatud küljega, ehk pideva vajadusega kontsertide pärast ühest Eesti otsast teise sõita.

„Eks sõitmist on ikka päris palju olnud, nagu ka kontserte. Nii orkestriga kui ka mina üksi klaveriga. Tihti oleme kasutanud agentuuri transporti, kui esinemine on akustiline või koos bändiga. Ka oma autoga sõitmisi tuleb ette,” lausus ta.

Esineda praegu Eestis ei saa, kuid siiski võib ka praegu Otti kohata neljarealisel Tallinna ja Rakveret ühendaval maanteel. Nimelt on mehel käsil teatriprojekt, mille tõttu tuleb sageli käia Rakveres proovidel.

KAASLIIKLEJA OTT LEPLAND JA TEMA ESIMENE JAGUAR


Alates tänavu aprillist on Ott Lepland koostöös Jaguariga kasutanud isiklike sõitude jaoks F-Pace’i linnamaasturit, mis on järjekorras teine Oti isiklik auto. Kusjuures enne F-Pace’i linnamaasturit sõitis Ott samuti ringi selle majesteetliku kaslase järgi nime saanud Briti brändi mudeliga.

„Esimene auto oli mul põhimõtteliselt enne praegust samuti Jaguar. Vurasin ringi 2017. aasta XF-ga ja jäin sellega väga rahule, sest tegemist oli minu jaoks väga kindla autoga – turvaline, hea juhitavusega – millega polnud kunagi ühtegi probleemi, ei tehnilist ega muud laadi.”

Suureks autoeksperdiks end Ott Lepland siiski ei pea, pigem rõhutab ta autodest rääkides nende praktilisi omadusi ning nendib ka ise, et tutvus automaailmaga ise lähemalt alles mõne aasta eest, mil ta juhtimisõiguse sai.

„Juhilubade tegemine jäi suhteliselt hilja peale, kuna esinemisi oli palju ja otseselt isiklikku autot omada polnud vaja. Kesklinna elanikuna sain kõik toimetused jala või rattaga ise ära teha ning kui oligi esinemisele minek, siis agentuuri või rendiautoga.”

Täna oskabki Ott enda sõnul isikliku auto kasutegurit hinnata just seetõttu, et suurema osa elust autot tema käsutuses polnud. „Ühel hetkel jagasin ära, et kui sul on oma auto, siis oled oluliselt rohkem oma aja peremees – ühte päeva saab nüüd oluliselt rohkem tegevusi mahutada. Agentuuri autoga tuli sageli kindlal kellaajal ja tükk aega enne esinemist kohale minna, nüüd saan seda teha veidi hiljem,” tõi ta välja.

Kuigi Jaguar F-Pace ei ole just Eesti teede kõige malbem sõiduk, siis Oti jaoks on autode juures võimsusest ja kiirusest märka olulisem hoopis praktilisus ja ruumikus. „Pigem meeldivad mulle sedaanid või maasturid, igasugu sportautode fänn ma eriti ei ole. Kiirus, võimsus ja gaasi põhja vajutamine ei oma mu jaoks nii suurt rolli, eriti arvestades, et Eesti kiiruspiirangud ei luba meie maanteedel väga suurtel kiirustel sõita.”

Seepärast ei ole ka midagi imestada, et Ott on roolis üpris rahulik ja teistega arvestav sõitja.

„Ma katsun olla selline viisakas autojuht, hästi palju liiklust jälgida ja lugeda. Võin käsi südamel öelda, et igasugu kõrvaliste asjadega, nagu telefoni näppimine, ma roolis ei tegele. Võibolla tuleneb see sellest, et sain load alles 3-4 aastat tagasi, ei ole veel tulnud seda lolli enesekindlust, et juhtimise kõrvalt muude asjadega tegeleda,” rääkis ta.

PRAKTILINE MAHTUNIVERSAAL VÕI LUKSUSLIK ROLLS-ROYCE: KUMMA LEIAB OTT LEPLANDI UNISTUSTE GARAAŽIST?


Oma esimest ja uusimat Jaguari võrreldes toob Ott lisaks ruumikusele ja praktilisusele – on ju tegu igati võimeka nelikveolise linnamaasturiga – välja just lisavarustuse rohkuse, eesotsas parkimisandurite ja nutikate kaamerate süsteemiga, mille abil kuvatakse juhile autost parkides ja tagurdades täielik ülevaade.

„F-Pace’il on väga mugav kaamerate süsteem. Sa näed oma autot ülaltvaates, tänu millele on igat moodi parkimine väga hõlpsaks tehtud. Kuna kõrgema autoga võib kitsastes kohtades manööverdamine natuke keerulisem olla, siis süsteemi abil saab täpselt näha, kaugel on äärekivi, järgmine auto, ja palju sul üldse ruumi on,” kirjeldas ta.

Autode välimusele Ott enda sõnul väga palju tähelepanu ei pööra.

„Kuna ma hindan ise auto juures just praktilisemat poolt, siis mu jaoks pole tähtis, et ta näeks välja luksuslik. F-Pace’i juures meeldibki mulle, et ta on küll väga ilus vaadata ja kohati silmatorkav auto, aga siiski teatud mõttes neutraalne, vaoshoitud. See on suur pluss, kui sa oskad disainis ühendada luksuse ja lihtsuse, mida on minu arvates F-Pace’is suudetud.”

Kui aga mõelda, millised sõiduvahendid oleks Oti unistuse garaažis, siis pole muusik enda sõnul sellist nimekirja välja nuputanud. Selgub, et kui anda Ott Leplandile vabad vahendid ükskõik missuguse auto soetamiseks, siis tõenäoliselt ta ei pruugi Jaguari välja vahetama hakatagi.

„Usun, et olen seda tüüpi inimene, et isegi kui mul oleks väga palju raha, siis sõidaksin ikkagi mõne veidi vaoshoituma autoga. Aga mine tea, äkki kui sul on palju raha, siis hakkad teistmoodi mõtlema. Lamborghinit või Rolls-Royce’i ma siiski ostma ei jookseks,” ütles ta.