Innovatsioon on võidusõidu elujõud, mis peegeldab Jaguari rikkalikku motospordi ajalugu. Aastakümnete jooksul oleme seni vaid võistlusrajal võimaliku ümber kujundanud, et saaksime selle ka maanteel Teieni tuua.
Jaguari pikk ja hiilgav motospordi ajalugu on alati meie sõiduautode arengut mõjutanud. Meie sisenemine vormel E-sse jätkab seda pärandit, suunates meie tulevaste elektrisõidukite kurssi.
MEIE VÕIDUSÕIDUAUTOD
XK120
Aasta: 1948–1954 Tippkiirus: 200,5 km/h Mootorikubatuur: 3,442 cc / 201 ci Võimsus: 119 kW Fakt: XK120 on turule tulles maailma kiireim auto.
C-TYPE
Aasta: 1951–1953 Tippkiirus: 231,7 km/h Mootorikubatuur: 3,442 cc / 201 ci Võimsus: 154 kW Fakt: C-Type’i ketaspidurid said autotööstuse standardiks.
D-TYPE
Aasta: 1954–1957 Tippkiirus: 260,7 km/h Mootorikubatuur: 3,442 cc / 210 ci Võimsus: 186 kW Fakt: D-Type võitis Le Mansis aastatel 1955, 1956 ja 1957.
XJS
Aasta: 1975–1996 Tippkiirus: 246,2 km/h Mootorikubatuur: 4,235 cc / 258 ci Võimsus: 212 kW Fakt: XJS võitis 1983. aasta Spa 24 tunni sõidu.
XJR
Aasta: 1983–1991 Tippkiirus: 368,2 km/h Mootorikubatuur: 6,995 cc / 426 ci Võimsus: 559 kW Fakt: XJR-12 võitis 1990. aasta Le Mansis esimese ja teise koha.
Vormel 1 – R2 ja R3
Aasta: 2000–2004 Tippkiirus: 312,2 km/h Mootorikubatuur: 2,998 cc / 464 ci Võimsus: 574 kW Fakt: Eddie Irvine ja Mark Webber sõitsid Jaguari vormel 1 tiimis.
Vormel E I-TYPE 1
Aasta: 2016–2017 Tippkiirus: piiratud kuni 225,3 km/h Mootorikubatuur: – Võimsus: 200 kW, mis vastab 270 hj Fakt: Jaguar naasis vormel E võidusõidule 3. hooajal 2016/2017.
Vormel E I-TYPE 2
Aasta: 2017–2018 Tippkiirus: piiratud kuni 225,3 km/h Mootorikubatuur: – Võimsus: 200 kW, mis vastab 270 hj Fakt: Jaguar sai I-TYPE 2-ga 4. hooajal 2017/2018 oma esimese poodiumikoha ja saavutas esimese positsiooni stardijoonel.
Vormel E I-TYPE 3
Aasta: 2018–2019 Tippkiirus: 250 km/h Aku maht: 52 kWh Võimsus: 250 kW, vastab 335 hj Fakt: Jaguar I-TYPE 3 kindlustas tiimile 2019. aasta Rooma E-Prix’i vormel E esimese võidu, mis oli Jaguari esimene rahvusvaheline motospordivõit alates 1991. aastast.
Vormel E I-TYPE 4
Aasta: 2019–2020 Tippkiirus: 280 km/h Aku maht: 52 kWh Võimsus: 250 kW, vastab 335 hj Fakt: Jaguar I-TYPE 4 on kergeima ja efektiivseima jõuülekandega, mida Jaguar Racing on eales tootnud ja see saavutas ülekaaluka võidu Mexico Citys, esimese positsiooni stardijoonel ning poodiumikoha Santiagos.
MEIE VÕIDUSÕIDU VERSTAPOSTID
XK120
1948–1954 – SILVERSTONE JA LE MANS
Täiesti uus sportauto ja Jaguari revolutsioonilise XK-mootori katsealus XK120 on maailma kiireim auto. 1949. aastal jõuab XK120 Silverstone’is esimesena üle finišijoone ja aasta hiljem debüteerivad kolm XK120 mudelit Le Mansis. See on uue ajastu algus autospordis.
C‑TYPE
1951–1953 – LE MANS
1951. aastal liitub Jaguariga lennukiinsener Malcolm Sayer ning toob endaga kaasa lennudistsipliini ja tipptaseme. Tema esimene koostöö C-Type võidab Le Mansis ja teise auto juht Stirling Moss purustab ringirekordi. 1953. aastal võidab C-Type Le Mansis taas ja saab neljast kõrgeimast kohast kolm.
D‑TYPE
1954–1957 – LE MANS
Halva ilma tõttu jääb D-Type 1954. aasta Le Mansis võiduta isegi 273 km/h tippkiiruse juures. Ent voolujooneline auto võistleb võidu nimel aastatel 1955, 1956 ja 1957 – aastatel, kui kuuest kohast võidetakse viis. D-Type on tänaseni üks edukamaid ehitatud võidusõiduautosid.
XJS
1975–1996 – ETCC JA SPA 24 TUNNI SÕIT
1982. aastal võistleb Briti võidusõitja Tom Walkinshaw TWRi lipu all V12 XJSi tiimi matkaautode Euroopa meistrivõistlustel ja on mitu korda võidukas. Walkinshaw võidab 1984. aastal nii ETCC sõitjate meistrivõistlused kui ka maineka Spa 24 tunni sõidu.
XJR-9
1983–1991 – DAYTONA 24 TUNNI SÕIT JA LE MANS
XJRi suletud salongiga autod osutuvad maailma pikamaa kestvusradadel suurepäraseks – ja kõige rohkem just 1988. aasta XJR-9. V12 mootoriga superauto võidab Daytona 24 tunni sõidu ja seejärel saavutavad Le Mansis võidu Martin Brundle ja Jaguar – vastavalt juhtide ja tootjate meistrivõistlustel.
R1 – R5
2000–2004 – VORMEL 1
Jaguari vormel 1 võistlusel jõuab Ferrari endine piloot Eddie Irvine oma ametiaja jooksul mitmele poodiumikohtale. Tiim toimib ka tunnustatud Austraalia sõitja Mark Webberi treeningväljakuna. Fordi projekteeritud ja omanduses Jaguar arendab kolme autot, mis kõik töötavad Cosworthi V10 mootoriga.
I‑TYPE 1
2016 – VORMEL E
Meie võidusõidupärandist inspireerituna ning väljakujunenud võidusõiduinseneride ja üliandekate tehnikute jõul astusid Jaguar Racing ja suurepärane I-TYPE 1 vormel E-sse – julge, konkurentsivõimelise ja võidurõõmsana.
I-TYPE 2
2017 – VORMEL E
I-TYPE 2 osalemisega saavutas Jaguar Racing oma seni edukaima vormel E hooaja, lõpetades korduvalt esikümne seas. Kurnavate linnaradade jaoks loodud I-TYPE 2 saavutas kuni 200 kW (270 hj) ja kiirendas 0–100 km/h 2,9 sekundiga.
I-TYPE 3
2018–2019 – VORMEL E
Jaguar I-TYPE 3 koos uusmeremaalase Mitch Evansiga tegi Panasonic Jaguar Racingu ajalugu, saavutades tiimi kõigi aegade esimese ABB FIA vormel E võidu 2019. aasta aprillis Rooma E-Prix’l ja Jaguari esimese rahvusvahelise motospordivõidu alates 1991. aastast.
I-TYPE 4
2019–2020 – VORMEL E
Jaguar I-TYPE 4 oli kõige kergema ja efektiivsema mootoriga, mida Jaguar Racing oli selleks ajaks tootnud tippkiirusega 280 km/h. Saavutati ülekaalukas võit Mexico Citys – võideti stardikoht esimeselt positsioonilt ning poodiumikoht Santiagos. Hooaeg lõppes Saksamaal ajaloolises Berliini Tempelhofi lennujaamas suletud ringrajal üheksa päeva jooksul toimunud kuue võistlusega. Panasonic Jaguar Racing lõpetas P7 meistrivõistluste tiimi edetabelis tugevana.
OLGE KURSIS
JAGUAR I-PACE
Võistlusrajalt maanteele – kogege Jaguar I-PACE’iga võidusõidu põnevust iga päev.
Rabav disain ja hingetuks võttev jõudlus. Vaadake, kuidas meie kogemused ABB FIA vormel E maailmameistrivõistlustel kantakse üle meie elektriautodele maanteel.