VÕIDUSÕIDU DNA

VÕIDUSÕIDU DNA

Jaguari pikk ja hiilgav motospordi ajalugu on alati mõjutanud meie sõiduautode arengut. Meie sisenemine vormel E-sse jätkab seda pärandit, suunates meie tulevaste elektrisõidukite kurssi.

MEIE VÕIDUSÕIDUAUTOD

XK120

XK120

Aasta: 1948–1954
Tippkiirus: 200,5 km/h
Mootorikubatuur: 3,442 cc / 201 ci
Võimsus: 119 kW
Fakt: XK120 on turule tulles maailma kiireim auto.
C-TYPE

C-TYPE

Aasta: 1951–1953
Tippkiirus: 231,7 km/h
Mootorikubatuur: 3,442 cc / 201 ci
Võimsus: 154 kW
Fakt: C-Type’i ketaspidurid said autotööstuse standardiks.
D-TYPE

D-TYPE

Aasta: 1954–1957
Tippkiirus: 260,7 km/h
Mootorikubatuur: 3,442 cc / 210 ci
Võimsus: 186 kW
Fakt: D-Type võitis Le Mansis aastatel 1955, 1956 ja 1957.
XJS

XJS

Aasta: 1975–1996
Tippkiirus: 246,2 km/h
Mootorikubatuur: 4,235 cc / 258 ci
Võimsus: 212 kW
Fakt: XJS võitis 1983. aasta Spa 24 tunni sõidu.
XJR

XJR

Aasta: 1983–1991
Tippkiirus: 368,2 km/h
Mootorikubatuur: 6,995 cc / 426 ci
Võimsus: 559 kW
Fakt: XJR-12 võitis 1990. aasta Le Mansis esimese ja teise koha.
Vormel 1 – R2 ja R3

Vormel 1 – R2 ja R3

Aasta: 2000–2004
Tippkiirus: 312,2 km/h
Mootorikubatuur: 2,998 cc / 464 ci
Võimsus: 574 kW
Fakt: Eddie Irvine ja Mark Webber sõitsid Jaguari vormel 1 tiimis.
Vormel E I-TYPE 1

Vormel E I-TYPE 1

Aasta: 2016–2017
Tippkiirus: piiratud kuni 225,3 km/h
Mootorikubatuur: –
Võimsus: 200 kW, mis vastab 270 hj
Fakt: Jaguar naasis vormel E võidusõidule 3. hooajal 2016/2017.
Vormel E I-TYPE 2

Vormel E I-TYPE 2

Aasta: 2017–2018
Tippkiirus: piiratud kuni 225,3 km/h
Mootorikubatuur: –
Võimsus: 200 kW, mis vastab 270 hj
Fakt: Jaguar sai I-TYPE 2-ga 4. hooajal 2017/2018 oma esimese poodiumikoha ja saavutas esimese positsiooni stardijoonel.
Vormel E I-TYPE 3

Vormel E I-TYPE 3

Aasta: 2018–2019
Tippkiirus: 250 km/h
Aku maht: 52 kWh
Võimsus: 250 kW, vastab 335 hj
Fakt: Jaguar I-TYPE 3 kindlustas tiimile 2019. aasta Rooma E-Prix’i vormel E esimese võidu, mis oli Jaguari esimene rahvusvaheline motospordivõit alates 1991. aastast.
Vormel E I-TYPE 4

Vormel E I-TYPE 4

Aasta: 2019–2020
Tippkiirus: 280 km/h
Aku maht: 52 kWh
Võimsus: 250 kW, vastab 335 hj
Fakt: Jaguar I-TYPE 4 on kergeima ja efektiivseima jõuülekandega, mida Jaguar Racing on eales tootnud ja see saavutas ülekaaluka võidu Mexico Citys, esimese positsiooni stardijoonel ning poodiumikoha Santiagos.

MEIE VÕIDUSÕIDU VERSTAPOSTID

XK120

XK120

1948–1954 – SILVERSTONE JA LE MANS

Täiesti uus sportauto ja Jaguari revolutsioonilise XK-mootori katsealus XK120 on maailma kiireim auto. 1949. aastal jõuab XK120 Silverstone’is esimesena üle finišijoone ja aasta hiljem debüteerivad kolm XK120 mudelit Le Mansis. See on uue ajastu algus autospordis.
C‑TYPE

C‑TYPE

1951–1953 – LE MANS

1951. aastal liitub Jaguariga lennukiinsener Malcolm Sayer ning toob endaga kaasa lennudistsipliini ja tipptaseme. Tema esimene koostöö C-Type võidab Le Mansis ja teise auto juht Stirling Moss purustab ringirekordi. 1953. aastal võidab C-Type Le Mansis taas ja saab neljast kõrgeimast kohast kolm.
D‑TYPE

D‑TYPE

1954–1957 – LE MANS

Halva ilma tõttu jääb D-Type 1954. aasta Le Mansis võiduta isegi 273 km/h tippkiiruse juures. Ent voolujooneline auto võistleb võidu nimel aastatel 1955, 1956 ja 1957 – aastatel, kui kuuest kohast võidetakse viis. D-Type on tänaseni üks edukamaid ehitatud võidusõiduautosid.
XJS

XJS

1975–1996 – ETCC JA SPA 24 TUNNI SÕIT

1982. aastal võistleb Briti võidusõitja Tom Walkinshaw TWRi lipu all V12 XJSi tiimi matkaautode Euroopa meistrivõistlustel ja on mitu korda võidukas. Walkinshaw võidab 1984. aastal nii ETCC sõitjate meistrivõistlused kui ka maineka Spa 24 tunni sõidu.
XJR-9

XJR-9

1983–1991 – DAYTONA 24 TUNNI SÕIT JA LE MANS

XJRi suletud salongiga autod osutuvad maailma pikamaa kestvusradadel suurepäraseks – ja kõige rohkem just 1988. aasta XJR-9. V12 mootoriga superauto võidab Daytona 24 tunni sõidu ja seejärel saavutavad Le Mansis võidu Martin Brundle ja Jaguar – vastavalt juhtide ja tootjate meistrivõistlustel.
R1 – R5

R1 – R5

2000–2004 – VORMEL 1

Jaguari vormel 1 võistlusel jõuab Ferrari endine piloot Eddie Irvine oma ametiaja jooksul mitmele poodiumikohtale. Tiim toimib ka tunnustatud Austraalia sõitja Mark Webberi treeningväljakuna. Fordi projekteeritud ja omanduses Jaguar arendab kolme autot, mis kõik töötavad Cosworthi V10 mootoriga.
I‑TYPE 1

I‑TYPE 1

2016 – VORMEL E

Meie võidusõidupärandist inspireerituna ning väljakujunenud võidusõiduinseneride ja üliandekate tehnikute jõul astusid Jaguar Racing ja suurepärane I-TYPE 1 vormel E-sse – julge, konkurentsivõimelise ja võidurõõmsana.
I-TYPE 2

I-TYPE 2

2017 – VORMEL E

I-TYPE 2 osalemisega saavutas Jaguar Racing oma seni edukaima vormel E hooaja, lõpetades korduvalt esikümne seas. Kurnavate linnaradade jaoks loodud I-TYPE 2 saavutas kuni 200 kW (270 hj) ja kiirendas 0–100 km/h 2,9 sekundiga.
I-TYPE 3

I-TYPE 3

2018–2019 – VORMEL E

Jaguar I-TYPE 3 koos uusmeremaalase Mitch Evansiga tegi Panasonic Jaguar Racingu ajalugu, saavutades tiimi kõigi aegade esimese ABB FIA vormel E võidu 2019. aasta aprillis Rooma E-Prix’l ja Jaguari esimese rahvusvahelise motospordivõidu alates 1991. aastast.
I-TYPE 4

I-TYPE 4

2019–2020 – VORMEL E

Jaguar I-TYPE 4 oli kõige kergema ja efektiivsema mootoriga, mida Jaguar Racing oli selleks ajaks tootnud tippkiirusega 280 km/h. Saavutati ülekaalukas võit Mexico Citys – võideti stardikoht esimeselt positsioonilt ning poodiumikoht Santiagos. Hooaeg lõppes Saksamaal ajaloolises Berliini Tempelhofi lennujaamas suletud ringrajal üheksa päeva jooksul toimunud kuue võistlusega. Panasonic Jaguar Racing lõpetas P7 meistrivõistluste tiimi edetabelis tugevana.