Jaguar Land Rover investeerib moodsa elektrilise luksuse saabumist kiirendades järgmise viie aasta jooksul 17 miljardit eurot


• 17 miljardi euro suurune investeering läheb JLRi jalajälge, sõidukiprogrammidesse ning isejuhtivatesse, AI-põhistesse ja digitaalsetesse tehnoloogiatesse, niisamuti inimoskustesse
• JLRi Halewoodi tehas Merseyside’is muutub täiselektriliseks tootmiskeskuseks
• JLRi mootoritehas Wolverhamptonis saab uue nime Electric Propulsion Manufacturing Centre, ehk elektriajamite tootmiskeskus
• JLR kinnitab uue moodsa luksuse visiooni kiirendava strateegiaga pühendumust „Reimagine“ strateegiale
• Järgmise põlvkonna keskmise suurusega linnamaasturite arhitektuur saab olema täiselektriline
• Tellimusi täiselektrilisele Range Roverile hakatakse vastu võtma sellel aastal
• Esimene kolmest ümberkujundatud luksuslikust elektrilisest Jaguarist saab olema neljaukseline GT-mudel, mida hakatakse tootma Solihulli tehases.

JLR andis teada plaanist kiirendada ümberkujundustegevusi, visiooniga muutuda maailma juhtivaks moodsat luksust kehastavaks autotootjaks. Osana uuendatud plaanist kohandatakse Halewoodi tehas ümber täiselektriliseks ning keskmise suurusega linnamaasturite loomiseks kasutatav elektrifitseeritud modulaarne arhitektuur (EMA) muutub samuti elektriliseks.

Gaydonis peetud pressikonverentsil kinnitas Jaguar Land Roveri tegevjuht Adrian Mardell ettevõtte pühendumust „Reimagine“ strateegiale, millest lähtuvalt saab ettevõttest 2030. aastaks elektrifitseeritud lahendusi esile seadev ja moodsat luksust kehastav autotootja. Samal ajal pingutab ettevõte, et jõuda seatud finantseesmärkideni – positiivne rahavoog 2025. finantsaastaks ning kahekohaline EBIT 2026. aastaks.

„Kaks aastat tagasi tutvustasime „Reimagine“ strateegiat ning sealtmaalt oleme teinud tõelisi edusamme. Oleme turule toonud moodsalt luksusliku Range Roveri ja Range Rover Sporti, mis võeti hästi vastu ning mis liitusid suurt klientide huvi nautiva Defenderi perekonnaga. Saavutasime selle kõik pistes rinda pandeemia, kiibipuuduse ja kõige kasumlikumate sõidukite tootmismahtude tõstmisega, eesmärgiga jõuda kasumisse kolmandaks kvartaliks,” ütles ettevõtte tegevjuht Adrian Mardell.

„Mul on hea meel teada anda, et liigume nüüd elektrifitseerimisteekonnal veelgi kiiremini, muutes nii ühe oma Suurbritannia tehastest kui ka keskmise suurusega linnamaasturite arhitektuuri täiselektriliseks. See investeering lubab meil tagada moodsalt luksusliku elektrilise tuleviku, arendades samas uusi oskusi ja kinnitades taas eesmärki saavutada aastaks 2039. süsinikuneutraalsus,” lisas ta.

Investeering järgmise põlvkonna elektrimudelitesse

Uut elektrifitseerimise teekaarti tutvustades kinnitas JLR, et sellel aastal hakatakse vastu võtma tellimusi moodsalt luksuslikule täiselektrilisele Range Roverile. Oma põlvkonna esimene moodsalt luksuslik linnamaastur on Range Roveri mudelipere esimene täiselektriline sõiduk. Autot hakatakse tootma Halewoodi tehases ja see jõuab müügile 2025. aastal. Selle sammuga kinnitab JLR taas oma pühendumust Suurbritannia autotööstuse tulevikule.

Kuigi EMA-arhitektuur muutub täiselektriliseks, et vastata turu muutuvatele nõudmisele, jääb endiselt kasutusse ka sisepõlemismootorite, hübriidajamite ja elektriajamite jaoks loodud modulaarne arhitektuur (MLA). Seda platvormi kasutavad näiteks Range Rover ja Range Rover Sport. Mõlema platvormi toetamine võimaldab JLR-il kohanduda erinevas tempos süsinikuneutraalsuse poole liikuvate turgude nõudmistega.

Brändimaja

Osana „Reimagine“ strateegiast liigub JLR edaspidi ka brändimaja turundusstrateegia poole, mille toel on võimalik iga margi – Range Rover, Defender, Discovery ja Jaguar – unikaalseid võlusid veelgi paremini esile tuua. See võimaldab ka kiirendada jõudmist eesmärgini muutuda kõige nõudlikumate klientide jaoks maailma kõige ihaldatumate moodsalt luksuslike automarkide loojaks.

„Brändimaja strateegia on oluline ja loomulik osa „Reimagine“ strateegiast, lubades meil esile tõsta ja edasi arendada selge iseloomuga Briti markide unikaalsust. Meie lõppeesmärgiks on pakkuda klientidele emotsionaalselt haaravaid kogemusi, mille najal ehitada pikaajalist pühendumust ja tagada JLRi jätkusuutlikkus,” ütles JLRi loovjuht professor Gerry McGovern (OBE).

Investeeringud JLRi kohalolekusse Suurbritannias

Lisaks sellele, et Halewoodi tehas ja järgmise põlvkonna EMA-platvorm muutuvad täiselektriliseks, andis JLR teada, et hetkel Ingenium sisepõlemismootoreid tootev tehas Wolverhamptonis hakkab tulevikus JLRi järgmise põlvkonna sõidukite tarbeks tootma elektriajameid ja akupakke.

Positiivse uudisena ajaloolise Castle Bromwichi tehase jaoks kinnitas JLR, et metallist keredetailide eest vastutav pressimisosakond hakkab mängima olulist rolli ettevõtte elektrilises tulevikus, tootes keredetaile järgmise põlvkonna elektriliste sõidukite jaoks. JLR jätkab tehase teiste osade kasutamise võimaluste uurimist.