MEIE UNIKAALNE NELIKVEOTEHNOLOOGIA (AWD)

JAGUARI TÄIUSTATUD NELIKVEOSÜSTEEM

Nelikveo kasutuselevõtuks oma autodes vaatasid Jaguari insenerid hoolikalt üle iga turul oleva süsteemi. Kuid ükski neist ei suutnud pakkuda seda ainulaadset elamust, mida kliendid Jaguarilt ootavad. Lahendus oli töötada välja Jaguari nelikvedu koos Intelligent Driveline Dynamics tehnoloogiaga .

IDD

AINULAADNE TEHNOLOOGIA INTELLIGENT DRIVELINE DYNAMICS (IDD)

Jaguari ainulaadselt võimeka automaatse AWD-süsteemiga on varustatud ikooniline F-TYPE, auhindadega pärjatud sedaanid XF ja XE ning Jaguari linnamaastur F-PACE. Süsteem töötati välja spetsiaalselt selleks, et võimendada sõiduelamust suure võimsusega autoga igasugustes ilmastikutingimustes kõigil teedel. Süsteemi AWD ja funktsiooni IDD kombinatsiooniga kaasneb kaks peamist funktsiooni, mis eristavad seda teistest.

TORQUE ON DEMAND

VAJADUSE KORRAL SUURENDATAV PÖÖRDEMOMENT

Jaguari legendaarse juhitavuse saladus seisneb selle tagasillaveo dünaamilisuses. Jaguari AWD koos IDD-ga pakub sõiduomadusi, mis põhinevad tagasillaveo eelistamisel. Tavalistes sõiduoludes edastatakse tagaratastele 90% võimsusest, kuid täiskiirendamisel kuival pinnal saab võimsust edastada kuni 100%. Kui süsteem tuvastab, et esiratastel on vaja suuremat pöördemomenti, edastab see veojõu säilitamiseks täpselt vajaliku pöördemomendi, jättes samas tagaratastele vajaliku hulga võimsuse tagamiseks. Tingimuste normaliseerudes suunatakse pöördemoment uuesti tagaratastele.

ENNETAV, MITTE REAGEERIV

Erinevalt teistest AWD-süsteemidest suudab IDD veojõu kadu ennetada, selle asemel, et lihtsalt sellele reageerida. Kohe kui süsteem tuvastab veojõu kao, edastab see pöördemomendi ratastele, millel on parem haarduvus, et tagada katkematu sõidunauding.
IDD on ainus AWD-süsteem, mis suudab seda teha, tagades suurema stabiilsuse, juhi enesekindluse ja meelerahu igasugustes tingimustes.

IN THE BLINK OF AN EYE

hetkega

Jaguari AWD koos IDD-ga on alati aktiivne ja tuvastab pidevalt kõiki autot mõjutavaid jõude. Süsteem jälgib pidevalt iga ratta kiirust ja veojõudu, vedrustust, roolisüsteemi ja pidureid ning auto pöörlemisaktiivsust ja kogub andmeid 100 korda sekundis. See kasutab täiustatud algoritme, mis kasutavad kogu saadud teavet, et prognoosida, kas auto võib suunduda veojõu kadumise poole ja millist ratast või rattaid mõjutatakse. Seejärel edastatakse võimsus enne haarduvuse kadu ratastele, millel on suurem veojõud, et tagada mugav ja rahulik sõiduelamus.

ELECTRO-HYDRAULIC TECHNOLOGIES

ELEKTROHÜDRAULILISED TEHNOLOOGIAD

Pöördemomendi edastamiseks ühelt teljelt teisele kasutab süsteem elektrohüdraulilist mitme plaadiga märgsidurit, mida juhib tsentrifugaalne elektrohüdrauliline käitur. Koos edastavad need tehnoloogiad täpse pöördemomendi vaid 100 millisekundi jooksul. Isegi 100% võimsuse edastamiseks tagasillalt esisillale kulub vaid 165 millisekundit ja see toimub ülisujuvalt. Juht märkab vaid seda, et juhitavus on erakordne ka olukordades, kus teiste autodega läheks keerulisemaks. Hüdraulilise süsteemiga kaasneb lisaeelisena väiksem mehaaniline kulumine, mistõttu tuleb seda hooldada harvemini kui teisi süsteeme.

FULLY INTEGRATED SYSTEMS

TÄIELIKULT INTEGREERITUD

Jaguari AWD koos IDD-ga ei tööta isoleeritult. See on täielikult integreeritud teiste stabiilsus- ja veojõusüsteeemidega, nagu ABS, elektrooniline stabiilsussüsteem ja pöördemomendi vektoriseerimine pidurdamisel. See kasutab õiges koguses abisüsteeme just siis, kui seda on vaja, et auto vastaks täpselt juhi soovidele.

KOHANDUV PINNASETUNDLIKKUS

Jaguar on välja töötanud veel ühe tehnoloogia, mis töötab IDD-süsteemiga paralleelselt. Kohanduv pinnasetundlikkus suudab eristada erinevat veojõudu eeldavaid pinnasetüüpe, nagu muda, jää, kruus ja lumi, ning tagab eri tingimustes ideaalselt jaotatud pöördemomendi.

Jaguari AWD sedaanid XF ja XE lülituvad eri pindade jaoks loodud kahe režiimi vahel automaatselt. AWD linnamaasturil F-PACE on ka kolmas režiim, et optimeerida veojõudu sügavas lumes või kruusal. Olenemata pinnasest leiab kohanduv pinnasetundlikkus parima viisi auto teel hoidmiseks.

OMA KLASSI PARIM nelikvedu

Jaguari AWD koos IDD-ga on parim saadaolev nelikveosüsteem suure võimsusega autode jaoks, mis kohandub pidevalt, et tagada optimaalne tasakaal haarduvuse ja jõudluse vahel. Selle kerge ja vähest hooldust nõudev tehnoloogia pakub tavatingimustes tagarattaveo tõhusust ning vajaduse korral nelikveo stabiilsust. Süsteemi võimekus prognoosida ja ennetada veojõu kadu tähendab, et jõudlust saab alati pidada prioriteediks. Teisisõnu see, mida Jaguarid on alati teinud.